Werkwijze:
Na een inventarisatiefase volgt een informatiefase. In de informatiefase wordt de klant uitgebreid geïnformeerd over de mogelijkheden die samenhangen met vraag/vragen die door de klant bij VIJB zijn neergelegd. Op basis van de informatie met de daarbij behorende mogelijkheden en onmogelijkheden, de zekerheden en risico´s maakt de klant zijn eigen keuze voor een product of oplossing. Buiten een aantal algemene adviezen houdt VIJB zich uitsluitend bezig met informeren. Algemene adviezen: Bouw veel vermogen op; Wees spaarzaam; Leen het liefst niet, en zo toch, los dan zo snel mogelijk weer af; Geld heb je nooit te veel, eerder te weinig.
Beloning
In het kader van wetgeving is het per 1-12-2013 voor tal van producten verboden om (voor nieuw af te sluiten producten) provisie te ontvangen. Voor advisering, ondersteuning en/of bemiddeling in deze producten betaalt de klant ons rechtstreeks op basis van uren, een vaste prijs of een abonnement. Dit wordt vooraf gemeld en de werkzaamheden worden voorafgegaan aan een schriftelijke opdracht van de klant. Voor producten waar geen propvisieverbod voor geldt, betaalt de klant ons via provisie welke in de premie zit die door de verzekeraar wordt geïncasseerd.
Productkeuze
O.a.: Aegon, DAS, Allianz, Goudse, Arag, Delta Lloyd, NN, ASR, Erasmus, , Avero, Europeesche, Bovemij, Generali, Unigarant, Vereende.
Afspaken met derden
VIJB heeft géén omzetverplichtingen jegens haar leveranciers (banken, verzekeraars)
VIJB heeft géén financiële belangen in haar leveranciers, noch hebben de leveranciers belangen in VIJB
Downloads